Světy

Normální svět je dimenze, ve které se ze začátku hráč objeví. Existuje od vydání prvního Minecraftu. Na výšku má 256 bloků. Volně se zde pohybují zvířata a v noci se objevují příšery. Svět je složen převážně z hlíny, kamene, štěrku, písku, vody a rud. Generují se zde struktury jako dungeony, chrámy v džungli, opuštěné doly, trhliny, jeskyně, jezírka, řeky, pevnosti a NPC vesničky. Obsahuje velké množství biomů, jejich variací a několik technických biomů, každý biom má svoji určitou teplotu.
 
 
Nether  je dimenze podobná peklu. Do Netheru se lze dostat pomocí portálu, který se vyrábí z obsidiánů. Nether tvoří zejména netherrack a láva, a občas se vyskytne i soul sand, glowstone,nether bricky, stairs a fence či quartz ore. Bedrockem je ohraničen zdola i shora. Nachází se zde Ghasti, Blaze, Magma Cube, Skeleton, Wither Skeleton a nejpočetněji Zombie Pigman. V Netheru se také nalézají Nether pevnosti z Nether Bricku, ve kterých se spawnují wither skeletoni, blazové i normální skeletoni, které jinde v Netheru nepotkáte. 
 
 
 End je závěrečná dimenze , do které se hráč dostane po doplnění ender očí do ender portálu ve strongholdu. Objevuje se tam boss – Ender dragon, který létá a vystrkuje hráče přes okraj povrchu, a velká spousta Endermanů. Celá dimenze je stvořena z Endstone a obsidiánu. Z End bloku je tvořen povrch, z obsidiánu věže na kterých jsou Ender Crystaly, kolem kterých drak když proletí, získá HP (životy) po zabití Ender dragona z něj vypadnou XP (levly), které ti pomáhají při hře.
 
 

Fotogalerie: Dimenze